You are currently viewing 25 жовтня – День маркетолога України
  • Запис опубліковано:25.10.2023

Маркетолог — людина-оркестр, яка має поєднувати в собі навички аналітика, піарника, копірайтера, SMM-ника та багатьох інших. Та все ж не варто плутати ці професії. Ліпше зосередьмося на тому, що виділяє маркетолога з-поміж інших фахівців. Маркетолог чітко знає вподобання аудиторії бізнесу, вміє аналізувати ринок, просувати товар, проводити рекламні кампанії, створює брендинг. Людина на цій посаді робить усе, щоб задовольнити потреби клієнтів та просунути бізнес.

Простими словами, маркетинг — це спосіб залучення й утримання клієнтів через створення, просування й постійне поліпшення товарів або послуг. Основні завдання маркетингу передбачають визначення ринкових потреб, розробку продукції або послуг, встановлення цін, створення стратегій просування і забезпечення взаємовигідних відносин з клієнтами.

Основне завдання маркетингу в 2023 році — це адаптація до змін у поведінці споживачів, використання новітніх технологій для взаємодії з клієнтами, побудова персоналізованих стратегій маркетингу для максимального задоволення потреб споживачів.

До обов’язків маркетолога входить проведення досліджень ринку, розробка маркетингових планів, визначення цільової аудиторії, управління брендом, реклама та просування, аналіз результатів і взаємодія зі споживачами.

Робота маркетолога з брендом і компанією розпочинається із вивчення цілей і цінностей компанії, аналізу ринку та конкурентів. Маркетолог допомагає визначити цільову аудиторію, розробляє стратегію бренду, встановлює позиціювання продукту або послуги на ринку і створює маркетинговий план для досягнення цілей. Найчастіше маркетологи розробляють маркетингові стратегії, проводять дослідження ринку, створюють рекламні кампанії, аналізують результати маркетингових заходів і взаємодіють зі споживачами.

В Україні маркетинг поширився лише на початку 90-х років. Тоді його почали застосовувати у фінансово-банківській сфері. Із завершенням масової приватизації, формуванням фінансово-промислових груп у 1994 -1998 роках маркетинговий підхід почали використовувати і на промислових підприємствах України.

Публікацію підготував Олександр Матвієнко

Залишити відповідь