Ви зараз переглядаєте Відкривай економічний світ через зарліт!  або Практична реалізація міждисциплінарного підходу в освіті
  • Запис опубліковано:17.03.2025

17 березня 2025 року в групі 11ек (освітні програми «Фінанси і кредит», «Бухгалтерський облік», «Землевпорядкування») відбувся інтегрований урок з фінансової грамотності на тему «Кредити та борги у творах зарубіжних письменників: морально-етичні аспекти боргових зобов’язань та угод у трагедії «Фауст» Йоганна Вольфганга Гете».

Захід провели викладачі Вікторія Рудик та Наталія Кононенко.

Мета заняття полягала у дослідженні економічних та морально-етичних аспектів боргових зобов’язань на основі художніх творів зарубіжної літератури.

Зокрема, студенти аналізували питання кредитних відносин та боргів у світовій літературі, приділяючи особливу увагу знаменитому твору Йоганна Вольфганга Гете «Фауст». На початку уроку викладачі познайомили студентів із концепцією боргу та кредиту, провівши паралелі між економічними категоріями та художньою літературою.

Було піднято питання моральної відповідальності особи за свої зобов’язання, що знайшло своє відображення у сюжеті «Фауста». Особливу увагу приділили угоді головного героя з Мефістофелем, що символізує не лише фінансові, а й духовні зобов’язання. Учасники уроку взяли активну участь у дискусії, аналізуючи мотиви вчинків Фауста та їхні наслідки.

Студенти висловлювали власні думки щодо того, чи можна розглядати угоду Фауста як своєрідний «кредит», за який довелося заплатити занадто високу ціну. На інтегрованому уроці із фінансової грамотності було широко використано тематичний інтерактивний супровід – демонстрація роботи сайту «Гаразд», тестування здобувачів освіти на ігровій навчальній платформі «Kahoot!»,   а також перегляд сторінок медійного проєкту «Відкривай світ через зарліт!» – 7 серій буктрейлерів про необхідність фінансової грамотності, підготовлених нашими першокурсниками на основі аналізу трагедії Й. В. Гете «Фауст», твору Оноре де Бальзака «Гобсек» та літературних творів сучасних зарубіжних письменників-економістів – Кіри Вермонд з Канади, Бодо Шефера з Німеччини, Рона Лібера зі США (бувши досвідченими фінансистами та економістами,  ці люди, дуже вчасно усвідомили зв’язок між грішми та письменством і  у доступній формі розкривають молодому поколінню питання важливості набуття фінансових знань  шляхом читання художніх творів та легко формують  уявлення юних читачів про роль грошей у сучасному житті).

Під час заходу студенти виконували завдання, спрямовані на розуміння сучасних фінансових механізмів через призму літературних образів. Було розглянуто реальні приклади з економічного життя, що допомогло здобувачам освіти краще зрозуміти паралелі між літературними сюжетами та сучасним світом фінансів.

Інтегрований урок з фінансової грамотності пройшов у динамічній формі та сприяв активному та усебічному залученню студентів до навчального процесу. Вікторія Рудик та Наталія Кононенко вдало поєднали гуманітарний та економічний аспекти теми, що дозволило розширити світогляд студентів та продемонструвати важливість міждисциплінарного підходу в освіті.

Завершенням уроку стала підсумкова дискусія, де студенти висловили свої враження та зробили висновки про значення боргових зобов’язань не лише в економічному, а й у морально-етичному контексті. Учасники зазначили, що такий формат занять є надзвичайно цікавим і корисним, оскільки дає можливість застосовувати теоретичні знання на практиці та осмислювати їх через призму світової літератури.

Інтегрований урок вкотре довів, що поєднання літератури й економіки допомагає студентам краще зрозуміти складні соціальні та фінансові процеси, роблячи навчання захопливим та актуальним.

#ГраНавчанняДобробут #GMWUkraine2025 та #ThinkBeforeYouFollow #WiseMoneyTomorrow #GMW2025

Публікацію підготували Вікторія Рудик та Наталія Кононенко